System kompaktowy jest przeznaczony do wkolejania lekkich pojazdów szynowych (głównie tramwajów).
W skład systemu kompaktowego wchodzą platformy kompaktowe.
Platformy kompaktowe są wyposażone w zintegrowany siłownik przesuwu bocznego oraz płytę ślizgową pod siłownik hydrauliczny. Dzięki takiemu rozwiązaniu pojazd szynowy może być przesuwany w obu kierunkach wzdłuż platform kompaktowych, bez konieczności stosowania mostów do wkolejania i systemu przesuwu bocznego DUO. Zasilanie platform odbywa się za pomocą hydraulicznej pompy ręcznej. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest zasilanie jednej lub dwóch platform jednocześnie i precyzyjne sterowanie ruchem tłoka i tym samym przesuwem bocznym. W celu uzyskania kolejnej odległości przesunięcia platformy należy przestawić ręcznie (przy opuszczonym pojeździe szynowym).
Platformy kompaktowe mają zastosowanie przede wszystkim w torowiskach biegnących w jezdni (torowiska niewydzielone), ale mogą być także stosowane w torowiskach wydzielonych, po ich wcześniejszej stabilizacji za pomocą klocków/podpór drewnianych. Platformy kompaktowe cieszą się dużym uznaniem użytkowników przy wkolejaniu członów środkowych tramwajów niskopodłogowych.
Z uwagi na różne scenariusze wykolejeń lekkich pojazdów szynowych (np. w obrębie przystanku, w tunelu, wykolejenie członu środkowego, przedniego itp.) zaleca się, aby w skład kompletnego systemu wkolejania tramwajów wchodziły zarówno platformy kompaktowe (system kompaktowy), jaki i system przesuwu bocznego DUO.
Dopuszczalne obciążenia:
Obciążenie przy podnoszeniu 1-punktowym: 1 x 200 kN (20 t) dla pojazdów o wadze do 400 kN (40 t) | Obciążenie przy podnoszeniu 2-punktowym: 2 x 150 kN (15 t) dla pojazdów o wadze do 600 kN (60 t) |
Dane techniczne:
Skok tłoka | 300 mm |
Wymiary | 865 x 375 x 153 mm |
Waga | 73 kg |
Dopuszczalne obciążenie | 1 x 200 kN lub 2 x 150 kN |