Maksymalna moc gaszenia w miejscach, do których inni nie mogą nawet dotrzeć: Magirus pokazuje, co potrafi nowy FireBull!
 

Pierwszy na świecie, gotowy do produkcji seryjnej, gąsienicowy wóz strażacki Magirus FireBull to doskonale opracowane rozwiązanie do gaszenia pożarów lasów i terenów zielonych oraz pożarów w trudnym terenie. FireBull to połączenie wydajnej technologii gaszenia AirCore i doświadczenia Magirusa w zabudowie przeciwpożarowej z terenowym podwoziem PowerBully firmy Kässbohrer Geländefahrzeug AG.

Na tegorocznej konferencji prasowej w Ulm, 25 września 2020, Magirus zaprezentował swoje nowe pojazdy pożarnicze a wśród nich innowacyjny pojazd terenowy o niezwykłych możliwościach operacyjnych i gaśniczych – FireBull. Jak mówił dyrektor generalny firmy Magirus, Marc Diening, katastrofalne pożary lasów w ostatnich latach uwidoczniły zapotrzebowanie straży pożarnej i służb ratowniczych na nowe, skuteczne i technicznie dopracowane rozwiązania. Takie właśnie jak FireBull, który przy minimalnym nacisku na podłoże, transportuje duże ładunki w najtrudniejszym terenie, zapewniając jednocześnie maksymalną wydajność gaśniczą i bezpieczeństwo służb ratowniczych.

Wybierając podwozie, Magirus pozostał wierny swojej tradycji i skoncentrował się na sprawdzonych, niezawodnych i trwałych technologiach wiodących producentów. Podwozie „PowerBully” to flagowy model światowego lidera rynku pojazdów gąsienicowych, firmy Kässbohrer Geländefahrzeug AG, która od ponad 50 lat wdraża rozwiązania do działań w ekstremalnie trudnym terenie.

Podwozie PowerBully 18 T z silnikiem o mocy 231 kW (310 KM) ma dopuszczalną masę całkowitą 30 000 kg i rozwija prędkość około 10 km/h. Przy masie eksploatacyjnej około 26 ton, pojazd ma wystarczająco duży zapas miejsca na dowolnie dopasowane do potrzeb indywidualne wyposażenie. Napęd gąsienicowy PowerBully zapewnia niezbędną zwinność i wysoki komfort jazdy niezależnie od nawierzchni, także tam, gdzie kończy się możliwość wjazdu pojazdów kołowych. Dzięki dużej ładowności przy niewielkim nacisku na podłoże wynoszącym zaledwie 0,300 kg / cm² (to 30 razy mniejszy nacisk na podłoże niż nacisk ciężarówki 6×6) i głębokości brodzenia wynoszącej 1400 cm, można go używać w każdym terenie nieprzejezdnym, podczas katastrof, przy pożarach lasów, wrzosowisk i torfu czy na terenach podmokłych. Z osiągami wspinaczkowymi 31° (60%), przy maksymalnym nachyleniu w poprzek zbocza do 21° (40%), FireBull może bezpiecznie transportować wodę lub niezbędne wyposażenie w górę i w dół zbocza.

W wersji FireBull AirCore, oprócz zbiornika na środek gaśniczy o pojemności 10000 litrów (9000 litrów wody, 1000 litrów środka pianotwórczego), dostępna jest również turbina gaśnicza AirCore MFT35-H o wydajności do 3500 litrów na minutę. Technologia gaszenia mgłą wodną zapewnia efektywne gaszenie pożarów, umożliwia zraszanie dużych powierzchni roślinnych, jednocześnie zapewniając optymalną głębokość wnikania kropel. Wodę można podać podczas jazdy w trybie Pump & Roll. Oprócz przyłącza C z przodu, system samoobrony podwozia zapewnia maksymalne bezpieczeństwo załogi. Dodatkowo istnieje możliwość wyboru z szerokiego wachlarza opcji, takich jak większe zbiorniki i różne warianty turbin, aby wyposażenie było optymalnie dobrane do potrzeb.

Magirus FireBull

Magirus FireBull, AirCore TAF60, Alpha Wolf R1

Prezentacja FireBull Konferencja prasowa Magirus 2020

https://www.facebook.com/firemax.warszawa/

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1028898604231391&set=a.125827504538510

https://www.facebook.com/Fireworld.at/videos/630205317549743

https://www.facebook.com/magiruslohr/videos/669111280398574

https://www.facebook.com/magiruslohr/photos/pcb.2153924851405575/2153924571405603/